What's New in Dynamics NAV 2016

ingevoerd op 30-11-2015

What’s new in Dynamics NAV 2016?

Eigenlijk teveel om op te noemen... Hieronder geven wij u eerst een summier overzicht van slechts de belangrijkste nieuwe features, met daarna van een aantal onderwerpen enige extra uitleg. Voor een demonstratie van de mogelijkheden maken wij echter graag een afspraak met u!

 

+ Verbeterde integratie van e-services zodat klanten en partners gemakkelijker toegang tot gegevens krijgen 

+ Volwaardige integratie met cloud-platform Azure: zo is uw bedrijfssysteem overal bereikbaar 

+ Workflows: meer mogelijkheden voor het automatiseren van specifieke werkprocessen en daardoor ook direct inzicht in uit te voeren werkzaamheden en bottlenecks 

+ Betere mogelijkheden voor het scannen, importeren en beheren van documenten 

+ Office 365 integratie 

+ Een rechtstreekse link met rapportagetool Power BI en analyses waarop u proactief kunt sturen 

+ Naadloze aansluiting op Dynamics CRM Online 

+ Naast de tablet client nu ook een phone client die toegang geeft tot uw belangrijkste gegevens 

+ e-Everything: electronic invoicing, Optical Character Recognition (OCR) en de mogelijkheid dat derde partijen hun eigen databronnen toevoegen (zoals opzoeken van de wisselkoers) 

+ Nieuwe functionaliteit voor o.a. cash management, kostprijsbeheer en cashflow analyses
 

Universal Apps
Via apps kunnen medewerkers direct toegang krijgen tot de delen van Dynamics NAV die ze voor hun eigen werkzaamheden nodig hebben. Apps zijn bijna zonder uitleg te gebruiken en versoepelen het dagelijks werk. Om implementatie en gebruik te ondersteunen, werkt Dynamics NAV 2016 met Universal Apps. Deze apps kunnen automatisch op de laptop, tablet en smartphone worden gebruikt. Dat scheelt ontwikkeltijd en geeft u de vrijheid om uw apparatuur op uw manier van werken af te stemmen. U hebt altijd uw informatie bij de hand. Raadpleeg waar dan ook uw klantgegevens, bel direct met uw contactpersoon en leg uw verkoopprestaties vast. 

Verbetering financieel beheer
Met vernieuwingen zoals Cash Flow Forecast en verruimde ondersteuning van meerdere valuta houdt u grip op uw organisatie.

Documentmanagement
Dynamics NAV 2016 biedt nieuwe mogelijkheden om overzicht op uw eigen documentstromen te krijgen en maakt toegang voor (keten)partners en klanten eenvoudiger. 

E-everything
Dynamics NAV 2016 ondersteunt uw organisatie met E-everything in de breedte. Ingebouwde OCR laat u papieren documenten zoals inkoopfacturen digitaliseren en opnemen in workflows; zelfs als ze met een smartphone op de foto gezet zijn. Maak een foto van een bon en verwerk deze direct in Dynamics NAV. U heeft het gereedschap om uw factuurstroom volledig te digitaliseren. Er kan hierbij gebruik worden gemaakt van een ingebouwde Word editor en standaard ondersteuning van valutabeheer. Samenwerking in de keten binnen de EU wordt eenvoudiger gemaakt dankzij de ondersteuning van de nieuwste PEPPOL standaard in Dynamics NAV 2016. Hierdoor kunnen bedrijven (en overheden) eenvoudiger data en bestanden uitwisselen tussen systemen. 

Workflows
Verbeter de grip op uw processen met de nieuwe manier om workflows in te stellen en te beheren. Dynamics NAV 2016 biedt mogelijkheden om snel nieuwe workflows in te voeren en bestaande workflows aan te passen. 

Power BI
Microsoft Dynamics NAV 2016 brengt uw goederenstromen (zelfs letterlijk) in kaart. Power BI speelt daarin de hoofdrol. Met dit gereedschap kunt u heel eenvoudig logistieke en andere gegevens in beeld brengen. Zet uw KPI’s direct op een eigen dashboard en hou zaken als omzet per artikelgroep en winst en verliesrekeningen in de gaten. Opvallende afwijkingen zijn in één oogopslag zichtbaar en u kunt direct inzoomen op de oorzaken. Hoe dat in praktijk werkt, laten wij u graag zien.
 

Dynamics NAV Dynamics NAV